En bitter tysk...go figure!

Men herregud asså!
Fan va pissed jag blir.
Åh! Shake it of...shake it of!


Har ju legat hemma med dödens förkylning och öroninflammation i en vecka nu, och hade sjukintyg tom torsdag.
Alltså behövde jag nu ett nytt eftersom jag fortfarande är hemma och det gått en vecka...
(ni vet...sjukkassa...papper...sjukt trista vuxensaker jag aldrig behövt engagera mig i innan eftersom min mamma tagit hand om allt sånt för mig jämt...bortskämd liten brat som jag är...aldrig behövt ringa ett samtal på egen hand i hela mitt liv)

Ja, anyways så fick man då till att börja med prata med en jävla bitterfitta i telefon som bara säger att jag måste komma in igen för dom kan inte bara skriva ut ett intyg till mig utan att göra en ny undersökning.
Jahapp, och där läggs ytterligare dyrbara rikstaler till på räkningen för denna evigehtssjuka. Tacktack.

Fick en "akut tid" idag på eftermiddagen, och blir mött i dörren av en medelåldersman med kantiga kolsvarta glasögon och en blick som kunde döda. Med tysk brytning a la Hitler & Co undersöker han mig och konstaterar surt att jag är på bättringsväg men fått "vätska" bakom trumhinnan (sounds nasty) och måste skriva ut nån sorts spray man ska köra upp i halva hjärnan typ.

När jag nu påpekar att jag behöver ett skriftligt intyg som jag kan ge min chef att jag faktiskt är hemma och är sjuk får Mr.Hitler något svart i blicken och börjar seriöst rycka lite i ansiktet.
Sen flippar han ut totalt och börjar gorma över skrivbordet där han sitter bland bommulstops och flaskor där det står "GLIDSLEM" på.
"Din chef borde inte skicka hit dig och slösa både min tid, andra patienters tid och skattebetalarnas pengar!!!"

Men va? Chilla med Pernilla dude. Vad menas? Det här har väl inget med min chef att göra...eller? Är det inte JAG som ger DIG lön? Är det inte JAG som är patient här? Eller har jag missat nåt?
Jag MÅSTE ha ett intyg av läkare när jag har varit sjuk i mer än 1 vecka...det är LAG på det om man vill få ut pengar från sjukkassan.
Cheezus christ....lär dig reglerna i landet du ska jobba i Dr.Gööörmany!

Herregud. Jag bara satt där mitt emot och stirrade på honom.
Sen upprepade jag...."öhhh....aaaah....fast jag behöver fortfarande ett intyg tack."
Sicket weirdo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0